TUTUS4 Tulevaisuudentutkimuksen tieteellinen perusta (5 op) loka-joulukuussa 2022

Tulevaisuudentutkimuksen opintokokonaisuuden tutkimusalan tieteelliseen perustaan keskittyvä kurssi on tarjolla jälleen lokakuussa 2022. Tälle kurssille voit ilmoittautua, vaikka et olisi vielä opiskellut muita tulevaisuudentutkimuksen opintojaksoja!

TUTUS4 opintojakson tavoitteena on, että suoritettuaan sen opiskelija ymmärtää tulevaisuustiedon ainutlaatuisuuden ja siitä johtuvan tieteenfilosofisen perustan ja tieteelliset lähtökohdat (mm. systeemi-ontologia, holistisuus, normatiivisuus ja arvot) sekä tunnistaa oppiaineen historialliset merkkipaalut ja eri koulukunnat.

HUOM! Kurssilla ei ole luento-opetusta tai reaaliaikaisia verkkotapaamisia, vaan kurssi suoritetaan itsenäisesti viikoittaisia materiaaleja hyödyntäen ja tehtäviä palauttaen, sekä kirjoittamalla loppuessee.

Kurssi-ilmoittautuminen on auki 3.-16.10.2022. Muut kuin Turun yliopiston opiskelijat tekevät ilmoittautumisen Webropol-järjestelmässä alla olevan linkin kautta. Turun yliopiston opiskelijat voivat ilmoittautua suoraan Peppi-järjestelmässä.

Kurssi alkaa maanantaina 24.10.2022. Ilmoittautuneille lähetetään tarkempia tietoja kurssista viimeistään pe 21.10.

Linkki Webropol-ilmoittautumiseen (avautuu 3.10.).

Linkki opintojakson opinto-oppaaseen

Tervetuloa mukaan kurssille!