Tulevaisuudentutkimuksen opintokokonaisuus alkamassa jälleen tammikuussa – tutustu kursseihin ja ilmoittaudu mukaan!

TUTU1 Tulevaisuusajattelu ja skenaariot kurssin ilmoittautuminen avautumassa, ota selvää tulevaisuudentutkimuksen opintokokonaisuudesta ja liity tulevaisuusosaajien joukkoon!

Kiinnostavatko tulevaisuudentutkimuksen opinnot? Tulevaisuudentutkimuksen opintokokonaisuus on pyörähtämässä käyntiin jälleen tammikuussa 2022 TUTU1 Tulevaisuusajattelu ja skenaariot kurssilla. Mukaan voit hypätä tutustumalla opintokokonaisuuden sisältöihin tämän linkin kautta  ja ilmoittautumalla ensimmäiselle kurssille. Kurssien paikat täyttyvät yleensä nopeasti ja ilmoittautumiset ovat avautumassa juuri nyt!

Ohjeet kurssi-ilmoittautumiseen tästä linkistä. Olethan yhteydessä oman yliopistosi koulutusyhteyshenkilöön tarkempien oppilaitoskohtaisten ohjeiden ja aikataulujen saamiseksi. Lista koulutusyhteyshenkilöistä löytyy tämän linkin takaa.

TUTU1 Tulevaisuusajattelu ja skenaariot opintojakson tavoitteena on, että sen suoritettuaan opiskelija tunnistaa ja osaa nimetä oppiaineen keskeiset toimijat, tulevaisuudentutkimuksen keskeiset kansalliset ja kansainväliset yhteisöt ja hyödyntää niiden tuottamaan materiaalia kurssin tulevaisuustyöskentelyssä. Opiskelija ymmärtää tulevaisuustiedon luonteen ja sen, miten tulevaisuudesta saadaan tietoa. Harjoitustyön hyväksytysti suoritettuaan opiskelija osaa soveltaa skenaarioajattelua ja tulevaisuustaulukkomenetelmää tulevaisuuden vaihtoehtojen hahmottamiseen ja pystyy arvioimaan kehitystrendejä.

Kurssi suoritetaan kontaktiopetukseen osallistumalla sekä suorittamalla niin verkkotehtävät kuin pienryhmissä toteutettavan tulevaisuustyön. Kurssi käynnistyy viikolla 2. Ilmoittautuneille lähetetään tarkempia tietoja kurssista, kuten Moodle-alueen kurssiavain, muutamaa päivää ennen kurssin alkua.

Kurssin voi suorittaa yksittäisenä opintojaksona tai osana tulevaisuudentutkimuksen opintokokonaisuutta.

Tervetuloa mukaan!