Jyväskylän yliopisto mukaan Tulevaisuudentutkimuksen Verkostoakatemiaan

Jyväskylän yliopisto liittyi Tulevaisuudentutkimuksen Verkostoakatemiaan. Verkostossamme toimii nyt siis yhteensä 10 kotimaista yliopistoa. TVA:n johtokuntaan on Jyväskylän yliopiston edustajana valittu tutkija Marileena Mäkelä.​

Toivotamme Marileenan sekä muut jyväskyläläiset lämpimästi tervetulleeksi mukaan toimintaamme!

Marileena Mäkelä työskentelee tutkijana Jyväskylän yliopiston kauppakorkeakoulussa ja viimeistelee tulevaisuudentutkimuksen alan väitöskirjaansa metsäteollisuuden ympäristöraportoinnista Turun kauppakorkeakouluun. Tällä hetkellä hänen tutkimuksensa keskittyy kiertotalouden tulevaisuuden haasteisiin sekä muutosagenttien rooliin kiertotaloudessa. Mäkelää kiinnostaa tutkia vastuullisuutta erilaisissa organisaatiossa.

Marileena Mäkelä on työskennellyt Tulevaisuuden tutkimuskeskuksesta vuosina 2007-2019, jolloin tutkimusaiheina olivat uusiutuva energia, vastuullisuusraportointi sekä työntekijöiden rooli vastuullisuustyössä.

Marileena Mäkelä

Kuvituskuva: Ella Ketola, Jyväskylän yliopiston kuva-arkisto