Ensi kesän tulevaisuuskonferenssissa keskitytään luonnonvarojen tulevaisuuksiin – tervetuloa mukaan!

Seuraava tulevaisuuskonferenssimme järjestetään kesäkuussa 2024 teemalla ’Futures of Natural Resources’. Konferenssi alkaa virtuaalisella ennakkopäivällä ti 4.6. ja jatkuu kaksipäiväisenä seuraavalla viikolla 13.–14.6. Turun yliopistolla.

Näiden kolmen päivän aikana tulemme pureutumaan siihen, mikä on tulevaisuudentutkimuksen merkitys luonnonvarojen kestävälle käytölle tulevaisuudessa. Miten pystymme ylläpitämään hyvää elämänlaatua maapallolla samalla, kun luonnonvarojen käyttöön kohdistuu suuria paineita talouskasvun ja ympäristökriisien vuoksi? Millaisia uusia näkökulmia politiikan ja taloustieteen tutkimus tuovat luonnonvarojen käytöstä ja hallinnasta? Missä määrin ja miten teknologian avulla voidaan vähentää luonnonvarojen ylikulutusta? Mitä uusia ja kestävämpiä maankäyttömuotoja on kehitetty, puhutaanpa sitten maataloudesta, metsätaloudesta tai esimerkiksi kaupunkiympäristöjen suunnittelusta?

Toivotamme sinut tervetulleeksi mukaan pohtimaan näitä ajankohtaisia ja kriittisen tärkeitä tulevaisuusteemoja.

Call for Papers and Workshop on avoinna

Konferenssin Call for Papers on avoinna tammikuun 2024 loppuun asti. Sen sekä tarkemmat tiedot tapahtumasta löydät verkkosivuilta: futuresconference2024.com. Seuraa tapahtumaa myös X:ssä tunnisteella: #futuresconference2024.

Lähde mukaan kesäkouluun touko-kesäkuussa

TVA:n ’Futures of Natural Resources’ -kesäkoulu järjestetään 6.5.–24.6.2024 perinteisesti tulevaisuuskonferenssin teemaa mukaellen. Verkkototeutuksen lisäksi sinulla on mahdollisuus osallistua livenä konferenssiin Turussa. Lisätietoja maaliskuussa 2024.