Opintokokonaisuuden päättävä ”Tulevaisuudentutkimuksen tieteellinen perusta” -jakso käynnistyy ma 28.10.

TUTU2: Tulevaisuudentutkimuksen tieteellinen perusta, 5 op (ent. TUTUS4) järjestetään loka–joulukuussa 2024

Opintojakson aikana käydään läpi tulevaisuudentutkimuksen tietokäsitys sekä ontologinen (mitä tulevaisuudentutkimus on) ja epistemologinen (miten tulevaisuudesta saadaan tietoa) perusta. Lisäksi syvennetään tiedonalaan kiinteästi liittyviä asioita ml. arvot, aikakäsitys, globaalit systeemit.

HUOM! Kurssilla ei ole luento-opetusta tai reaaliaikaisia verkkotapaamisia, vaan kurssi suoritetaan itsenäisesti verkossa annettavia tehtäviä tehden ja verkkoympäristössä keskustellen.

Syksyn 2024 opintojaksot on poikkeuksellisesti suunnattu vain hyväksytysti aiemmin TUTU1 ’Tulevaisuusajattelu ja skenaariot 5 op’ ja TUTU2 ’Tulevaisuudentutkimuksen menetelmät 5 op’ jaksot suorittaneille. Tämä johtuu opetussuunnitelmakauden muutoksesta. Tammikuussa 2025 käynnistyy uuden OPSin mukainen kokonaisuus.

Tutkinto-opiskelijat ilmoittautuvat Turkuun oheisella lomakkeella, joka on auki 24.10.2024 asti. Lomakkeella kysyttävät tiedot vaaditaan erillisopinto-oikeuden hakemiseksi Turun yliopistoon. Huomioithan, että opintojaksolle osallistumisen edellytys on Tulevaisuudentutkimuksen menetelmät -opintojakson hyväksytty suorittaminen.

Turun yliopiston opiskelijat löytävät lisätietoa kurssista ja voivat ilmoittautua Pepissä 7.–20.10.2024 välisenä aikana.

Ilmoittautuminen ei koske avoimen yliopiston opiskelijoita, jotka ovat jo ilmoittautuneet kurssille ilmoittautuessaan kokonaisuuteen avoimen yliopiston kautta.

Tervetuloa mukaan!